Markanızı İnstagram ile Zinde tutun Hashtag Zamanlama ve Fazlası

Modern çağın en büyük icadı internet her geçen sürede bize yepyeni akımlar getiriyor. Facebook bu akımların en büyük öncüsüydü. Dünyanın en büyük sosyal paylaşım platformu olan Facebook onlarca rakibi çıkmasına rağmen, popülaritesini hala korumakta peki bunu nasıl başarıyor? Çünkü gündemi takip ediyor ve yatırım yapmaktan korkmuyor. Facebook’un en son yatırımı da 1 milyar dolar vererek satın aldığı “ İnstagram “oldu.

Diyebilirsiniz ki bir aplikasyona bu kadar para vermek ne kadar mantıklı? İşte bu devrede piyasa analizi bilgisi devreye giriyor. Tabi ki basit bir aplikasyona bazı ülkelerin bile sermayesinden büyük bir parayı vermek mantıklı değil. Ancak söz konusu İnstagram ise onun kapasitesini tahmin etmek hiç de zor değil. Nedir bu İnstagram? İnsanların sadece fotoğraflarını veya kısa videolarını hesaplarına yüklediği bir paylaşım alanı. Bu paylaşımların altına etiketler İngilizce adıyla “tag”ler koyarak tüm dünyanın bu fotoğraflara ulaşımı sağlanıyor. Örneğin bir arabanız var altına #car yazdınız, bu sayede arama butonuna car yazan dünyadaki tüm kullanıcılar keşfet bölümünde sizin araba fotoğrafınız ile karşılaşabilecek. Mantık mükemmel derece basit ve etkili. Düşünün bu araba resminin sizin yatırımınız olduğunu.

İnsanların binlerce dolar verdiği reklam araçları bile bazen bu kadar insana ulaşmıyor ve burada çok önemli bir nokta var. Televizyonu düşünelim, ben araba meraklısı değilsem televizyonda dönen bir araba reklamının bana etki etmesi çok zor. Çünkü ben hedef kitle değilim ve o reklam benim için değil. Ancak İnstagram’ da tek etiket ile sağladığınız bu paylaşım, sadece araba ismiyle aratma yapan ve o alanda ilgili kişilere ulaşmakta. Bunu şimdiden kullanan birçok ufak ve büyük çapta işletme var. Kendi ürün fotoğraflarını bu alanda paylaşıyor ve iletişim adreslerini yukarıda açıklama bölümüne yazıyorlar. Bu en basit anlamda İnstagram’ın reklam için kullanılış şekli diyebiliriz. Bu işi daha profesyonel anlamda düşünüyorsanız, hedef kitleniz ve etiketleriniz çok önemli. Eğer amacınız Türkiye içi reklamsa, fotoğrafları Türkiye saatine göre insanların sosyal medyada en aktif olduğu saatlere göre belirlemesiniz. Ve koyduğunuz etiketlerde Türkçe olmalı. Ben Türkiye’den araba resmi görmek istiyorsam arama butonuna araba yazarım, olay bu. Ve İnstagram bir seferde belirli bir miktarda etiket koymanıza olanak sağlıyor bu yüzden en etkili ve odak kelimeleri seçmeniz çok önemli.


Ticaret, rekabet arttıkça reklam savaşı halini aldı ve reklam sektörü, birçok ticari sektörü geride bıraktı. Eğer şirketinizin farkındalığını arttırmak istiyorsanız bu devirde sosyal medyayı kullanmanız şart. Bunun da bu yıl itibariyle en popüler olan İnstagram aracılığıyla yapmalısınız. Takipçilerinizi gün geçtikçe arttırmalı ve fotoğraflarınızın beğeni sayısı arttıkça da markanın bilinilirliğinin arttığını göreceksiniz. Bunun da temeli koyduğunuz hashtag’lerden geçiyor.

Yayım tarihi
, ile etiketlenmiş