Markalar İçin Senaryo Oluşturma

Yeni bir marka oluşturmak hayallerle birlikte güçlü bir senaryo çalışması da gerektiriyor. Bu süreçte en önemli adım ne yapacağınıza ve bunu nasıl yapacağınıza karar vermek. Ardından senaryonuzu yazmaya başlayabilirsiniz. İlk önce markanıza sizi ve işinizi en iyi anlattığını düşündüğünüz bir isim belirlemelisiniz. İsim belirlerken marjinal ve akılda kalıcı olması kadar özgün olmasına da dikkat edin.

Telaffuzunun ve okunabilirliğinin kolay olması, bir marka olarak akılda kalıcılığının yüksek olması önemli özellikler. Hiçbir alanda tek marka olmayacağınız için rakiplerinize karşı da stratejiler üretmek zorundasınız. İlk stratejiyi isim bulurken yaratın. Diğer markalardan sıyrılıp dikkat çekecek bir isim oluşturmaya çalışın.
İkinci aşama hedefinizi ve çalışmalarınızı yansıtan ya da marka adınızı açıklayan bir motto yani slogan bulmak. Akılda kalıcılığı yüksek olması için kısa ve anlamlı bir slogan tercih etmelisiniz. Örneğin, “Trendyol – Türkiye’nin trend yolu” ve “Hepsiburada – Her şey ayağına gelsin” gibi iddalı ve çarpıcı bir slogan, marka adınızın akılda kalmasına ve hizmetinizin ne olduğunun müşteriler tarafından daha kolay ve hızlı anlaşılmasına yardımcı olur.
3. en önemli adım logo tasarımı. Bu noktada bir çok markanın logosunu gözden geçirebilir ve profesyonel bir destek alabilirsiniz. Kaliteli bir logo çalışması, renkleri ve tasarımıyla müşterilere çok farklı mesajlar verebilir.

Tüketicileri etkileyen renk ve karakterlere odaklanarak onların dikkatini çekip güven veren bir logo tercih edin. Senaryonuzun dış hatlarını oluşturduktan sonra marka alanınıza göre bir çalışma planı belirlemeye koyulun. İlerleyen zaman zarfında markanızı getirmek istediğiniz konumları belirleyin. Kendinize bir hız ve varış noktası seçin. Ve bu seçimlerinizi yaparken olabildiğince gerçekçi olmaya gayret gösterin. İlk gerçekleşmeyen hedefte başarısızlık kaygısına yenik düşmemek için hedeflerinizi küçükten büyüğe doğru yerleştirin.
Bir filmin senaryosu ne kadar başarılı olursa olsun iyi ve etkili bir tanıtım yapılmadıktan sonra kitlelere ulaşması mümkün değil. Markanız insanlara ne kadar tanıdık gelirse o kadar çok müşteriye ulaşabilirsiniz. İster istemez zihnimizin bir köşesine yer etmiş markalara yöneliyoruz. Markanın tanıtım ve reklam çalışmalarına PR (Public Relations), Türkçesiyle “Halkla İlişkiler” adı veriliyor. Halkın gözünde marka imajı oluşturan bu çalışmalardır. Reklam panoları, broşürler, online reklamlar ve sosyal medya kullanımları gibi çeşitli yollarla tüketiciye ulaşmaya çalışmalı ve marka isminizi olabildiğince duyurmalısınız. Elbette tüm bu çalışmalardan öte, hizmet kaliteniz en önemli reklamınız olacaktır. Kulaktan kulağa önerilmek milyonlar harcanan bir reklam çalışmasından çok daha etkili ve başarılı sonuçlar doğurur.
Kendinize dümdüz bir yol çizmeyin. Markanıza farklı deneyimler ve çalışmalar kazandırın. Ortak çalışmalar ve iş birlikleri daha farklı hedef kitlelerine ulaşmanızı sağlayacak. Markanız için attığınız her yeni ve sağlam adım “markalaşmanız” için güçlü bir destek ve temel olacak. Sektörünüzde yerinizi korumak için olabildiğince iyi temeller atın.

Yayım tarihi
ile etiketlenmiş